08 d’octubre 2006

Boda...

Ahir dissabte vaig anar a la meva primera boda! Bé, estrictament no va ser la primera, l'any passat va ser la del meu amic Xavi Tomàs, però ell es va casar pel jutjat i va fer el dinar a casa i tal; va ser una boda una mica més atípica (i no només per això...).

Aquest cop qui es casava era l'Arnau Torres, un amic de l'escola que ara feia temps que no veia, però que em va trucar fa un mes i algo per a preguntar-me si feia alguna cosa el cap de setmana del 7 d'Octubre, que a ell li anava bé quedar aquell dia... i, a més a més, era la seva boda!!

Així que ja em veieu ahir, despertant-me a les 9 (després de tornar a arribar a casa a hores intempestives, aquest cop a les 4 i mitja, sort que no totes les setmanes són així...) i amb mon pare que entra a l'habitació i em pregunta:

- Ja li vas portar el regal a l'Arnau?
- No, al final vaig decidir que li donaria peles.
- I... ja li vas donar?
- Um... no, les hi donaré avui...

I aquí va seguir tota una profunda reflexió en forma de bronca de mon pare que incloia els temes "com vols donar-li durant la boda", "les coses no es fan així", "si no ho sabies podies haver preguntat", "sempre et passes les tradicions pel forro"... i altres belleses. Total, que començava bé el tema, però bé, un cop va haver marxat mon pare, vaig anar a comprar una caixa de bombons, vaig enganxar-hi un sobre amb els diners, i em vaig posar les grans gales...

Jo només tinc una americana, dos pantalons i unes sabates de vestir. Així que no tenia molts dubtes sobre què posar-me. L'únic el dia anterior vaig anar a comprar-me una camisa, perquè les que tinc són d'hivern i m'hauria rostit lentament... Vaig dubtar entre una de grisa fosca (je, je, la meva predilecció per la roba fosca arriba fins aquí) i una de blava. Al final em vaig quedar amb aquesta perquè lligava millor amb el blau marí de l'america, i el gris verdós dels pantalons. I em vaig posar la corbata groga , una joia de la meva col·lecció: me la vaig comprar el dia de la boda del Xavi, just abans d'anar al jutjat, perquè aquella nit havia somniat que per anar a la boda em posava una camisa blau marí i una corbata groga.

I res, cap a casa de l'Arnau, començar a saludar i presentar-me a parents, a no reconéixer els seus germans... Un autocar ens va portar d'allà al Tibidabo! Sí senyors, la boda era al Tibidabo. Genial les vistes per a fer les fotos. A més a més hi havia un grup de gospel en directe, i l'entrada de la núvia a l'església va ser amb ells cantant. Molt, molt, maco.

Per cert, la núvia és dominicana, i era molt fàcil distingir en la ceremònia qui venia de part del nuvi i qui de part de la núvia...

Total, que després de la cerimònia i que cantéssin "Oh Happy Day!" van sortir ja casats, els van tirar pètals de flor a la sortida (la núvia sempre ho havia volgut així, i, de totes maneres, pel que sembla allà està prohibit tirar arròs). I vam anar cap al banquet, al Hotel Juan Carlos I.

Per cert, el vestíbul de l'Hotel és impressionant, mira que l'havia vist per la tele, però no ho pots comparar a estar allà... No ens hi van deixar estar gaire però, de seguida que ens va veure una d'allà ens va dir "La Boda de l'Arnau i la Iro? Per aquí si us plau"... i vam anar al jardí a fer l'aperitiu.

D'aperitiu hi havia típiques pijeries d'aquestes que són ultra-refinades, però que cal admetre que estan boníssimes. Em va fallar el sorbet de patata brava, que era un got de xupito ple de puré de patates amb una mica d'oli de fregit xoriço (o similar). No era dolent, però un nom molt sofisticat pel que realment era. Però el pintxo de rap amb mango i bacon, i les boles de formatge, i el fetge de codorniu amb soja, i el tempura d'espàrrec i gamba... wawawawa... Realment estaven impressionants!

I ja llavors cap al gran dinar! Ens van posar a la mateixa taula a tots els que érem companys d'escola, i després uns amics de la núvia. Com sempre, el que tenia jo al costat va resultar ser informpàtic! I ni tan sols en la boda em vaig estalviar l'haver de fer algun comentari friki... Dios los crea y ellos se juntan...

Bé, els plats tenien noms molt llargs (del pal "filet de bou mi-cuit amb soia i brots tendres d'amanida caducifolia i spam"), estaven molt bons, i no en vaig deixar ni una engruna. Per a cada plat tenies el seu vi, i molava molt veure sortir un autèntic exèrcit de cambrers carregats de plats, que repartien a totes les taules al mateix temps i tornaven a ajuntar-se per marxar un cop servit tothom.

Vaig prendre vi blanc, vi negre, cava i licor de crema catalana, que sumat als dos martinis rosso de l'aperitiu i als tres cubates de la barra lliure de després del dinar... Doncs podeu comptar-hi. A més a més, ja que es tractava de la meva primera boda, vaig voler fer-ho bé i... em vaig fumar el puro!! Sorprenent, perquè jo no he fumat mai (bé, allò que un dia ho proves per curiositat, veus que té un gust horrible i assenyadament decideixes no fer-ho més) i bé, em van explicar com calia fer-ho, i vaig estar vora una hora per fumar-me'l, a poc a poc... Però va caure tot sencer, i no em va sentar malament, ni em vaig marejar... Penseu que cada dia vaig caminant a la Universitat per General Mitre! Jo de tragar fum en sé!

I res, després el ball, i tot plegat. La música va ser tota llatina, aquí la núvia va imposar-se. Però m'ho vaig passar en gran. Si totes les bodes són així, espero que se'm vagin casant amics sovint!

Bé, i no sé, queden més coses que van passar, però tampoc no cal que ho expliqui tot, no?

4 comentaris:

Anònim ha dit...

ualaaaaaaaa!!!això no es fa!!!ara la cuirositat no em deixara viure en aquests propers dies!!!quan esciurs un blog que el llegeix la persona més cotilla del món no pots fer aquestes coses home!!xDD. A mi em fa gràcia tot el "paripe" que fan en algunes bodes, però realment, penso que és innecessari, a vegades deixar-s'hi tants diners. Jo si em caso algun dia serà pel jutjat i de banquet i haurà norimakis!! xDD. Ara, que mola molt assistir de convidat a aquest tipus de bodes!!Jo només he estat a dues: la de ma marei la dem un pare. La de ma mare va ser molt senzilla, només ambl a família, però molt MOLT maca :D. A veure si es casa ja algun cosí gran que ara m'han entrat ganes d'anar a una boda :P

Unknown ha dit...

Osti! Boda amb norimakis!! Bé, que sàpigues que si no m'hi convides no t'ho perdono!
I a veure, que jo aquí he posat tot això perquè realment va ser una boda molt currada i normalment no vaig a aquest tipus d'actes socials... però el fet que sigui una boda senzilla no significa que no pugui ser maca ;)

Anònim ha dit...

Bon dia!!
Des que em vas dir que tenies blog no havia tornat a entrar!
Molt xula la descripció ... certament aixó es quelcom que m'haguès agradat fer a mi si no haguès estat una boda tan atípica... bombo de 8 mesos... Ecuatoriana grillada... hipoteca a 29 anys i mig... Be, aquestes coses ;)
Certament, una boda hauria de ser algo més com lo de l'Arnau ... casar-se amb cap i peus i no amb una tia q fot 10 mesos que coneixes ...
be, que hi farem, jo soc el rei dels errors!
P.D.: No et diré res que no sàpigues pero ... jo vull aprendre a escriure com tu! xD
Siau!!

Unknown ha dit...

Je, je, sempre et pots casar un altre cop i fer-ne una d'aquestes ;)

Això sí, assegura-te'n abans de la dona. No sé, fes-li un test psicològic, d'aquests amb taques de cafè, i si et diu que veu permisos de residència i nens, millor passa.

De totes maneres, haver anat a una boda en què pots tirar l'arròs a la cara de la núvia amb tota la teva mala llet, tampoc no té preu...