09 de juny 2007

Estirant l'Estada? O l'Estada s'Estira?

Ja han passat dos mesos i mig, em queden dues setmanes d'estada, i admeto que ja tinc el cap més a Barcelona que a Nova York. Fins ara tot m'havia passat força ràpid, però no sé si és perquè la tornada s'apropa, però aquesta setmana he estat amb una certa enyorança de Barcelona.

També perquè aquí ja he fet tot el que havia de fer, i he vist tot el que havia de veure. I també perquè amb en Kugatsu, que al cap i a la fi és la persona amb qui tinc més relació aquí, l'ambient està força fred. Des que fa un parell de setmanes va decidir unilateralment separar el menjar, per por a que jo em gastés massa diners en teca (ho cito textualment; bé potser (segur) no va dir teca, però la idea és aquesta), cuinem per separat i mengem cadascun a una hora diferent. La casa està silenciosa. No hi ha la tele posada, ni música. Gairebé no parlem. Tampoc no em ve de gust dir molt, no es que estigui emprenyat amb ell, però sí una mica ressentit... No sé, per moments ens animem a parlar, sembla que no hagi passat res; fins i tot avui hem estat jugant a escacs i tal. Però la veritat és que la major part del temps cadascun va pel seu aire.

Així que quan arribo per les nits de la feina, saludo, em preparo el meu sopar i me'l menjo, i durant aquesta estona sóc conscient de cadascun de la successió de sorolls que vaig fent: la nevera en obrir-se, el gas en encendre's, el menjar en coure's. Sento el cop que dóna el plat quan el deixo sobre la taula, les meves mossegades, el soroll que faig en empassar. Com rasca la cullera el got al remenar la mel al té, i com rasca la forquilla el plat quan llenço les restes a les escombraries.

A més a més el temps ha canviat, i van alternant dies més frescos amb altres de calor, però no és un sol brillant, hi ha com una calitja sobre la ciutat, el resol molesta, i fa xafogor... Per sort a la feina estic tenint bons resultats (ja tocava) i com que em queden pocs dies faig una mica d'intensiu. M'agradaria tenir alguna cosa una mica acabada abans de marxar. Però fins i tot a la universitat em dóna la sensació que l'ambient està mort. Pràcticament no hi ha ningú, tothom està fora, o treballant des de casa. A fer el cafè molts cops només anem el Kugatsu i jo.

I trobo a faltar moltes coses. Caminar fins la feina. Comprar fruita bona i bé de preu. Anar a fer unes cerveses i un futbata a la Ovella. Tenir durícies a les mans d'haver anat a escalar. Agafar la bicicleta. Decidir que puc tornar passejant des d'on sigui fins a casa. Jugar al duro. Medir distàncies en metres, pesos en kilos, capacitats en litres, i temperatures en graus centígrads. Prendre cafè en tasses de ceràmica. Dir frases amb ironia, sarcasme, escepticisme i mofa, donar els matisos que només pots donar en el teu idioma. Menjar peix. Cridar-li bajanades al hàmster. Agafar el cotxe i despotricar perquè no trobo lloc on aparcar. Fer una partida de Carcassone. Sortir a córrer de nit amb llanternes al cap. Estar atabalat de totes les coses que voldria fer i que no faig. Fer japo-dinars, sopars frikis, i similars.

I estar amb la gent. Amb la gent amb qui comparteixo els moments de la meva vida, cada moment amb uns (però no de forma excloent :D). I és que crec que aquesta és la única raó perquè la meva vida està un lloc que és Barcelona, i no està en qualsevol altre com ara Nova York.

Encara que potser el fet que l'oli d'oliva valgui quatre vegades més també hi compta.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Disfruta del que et queda d'estada! Seu a pensar que no has fet encara i aprofita per fer-ho aquests ultims dies.

Quan arrivis a Barna i portis un parell de dies aguantant-nos ja pensaras com es que vas escriure que enyoraves la terra ;) I ei apuntam per donar-me un curs accelerat de carcassonne quan tornis! que aixo d'anar construint el taulell te bona pinta!

Awi

Anònim ha dit...

Sí, aprovecha los pocos dias que te quedan ahí, que seguro que aún hay cosas por ver! A parte dentro de nada tienes al cuñao y la sister contigo, y podrás llevarlos a hacer turismo por la gran manzana (the gran manz), y podreis sentaros en frente de la biblioteca a ver a los jambos aquellos bailar (si se le puede llamar así) y decirles "Ei peña!". Es eso, disfruta los últimos momentos en NY! que es una experiencia única!

Aunque, sinceramente, aquí también tenemos ganas de que vuelvas. Se te echa un montón de menos.

Un petó molt fort!

Ursidae

Denea ha dit...

ostres!!!si que t'enyores...suposo que és normal quan s'apropa la tornada. Per aquí també se't troba a faltar :P pero es aixo...aprofita ara que pots que això ja s'acaba i el que tens a barcelona no es moura pas!!
una abraçada!!
i si!!!he tornat a xafardejar blocs i aescriure al meu :P. La veritat es q ho he trobat a faltar :P

Unknown ha dit...

Cadascu es com es i no hi pots fer més.Per descomptat que et trobem a faltar a qui si no puc fotre bronques sols en tinc el 50%.

Unknown ha dit...

xD

Ei! Que jo no dic que estigui enyorat aquí, plorant cada dia, i tal! Si m'ho estic passat molt bé en aquesta estada, i la vull aprofitar fins al final!

L'únic que sí que me n'adono que ja penso més en què faré quan arribi a Barcelona, més que no pas en què faré aquests dies que em queden. I que l'ambient al pis està força apagat és veritat! Què voleu que us hi digui!

I ei Denea! Me n'alegro de tornar-te a veure per aquí. A tu també se t'ha trobat a faltar ;)

simón ha dit...

pues ya sabes, met. fijate en lo guay que tienes ahi, que lo que hay aqui lo vas a tener de vuelta fijo, y eso de ahi tal vez no