14 de maig 2007

Break of Reality

Després de la festa d'ahir, avui ha estat un dia de ressaca... Però més ressaca moral que física, perquè vaig beure tres cerveses en tota la nit, i afortunadament aquesta quantitat d'alcohol encara no em produeix ressaca. Però vaig arribar tard, i havia quedat aquest matí amb en Xavi, l'Ariadna i en Lluís que ells anirien a Central Park a les 11, i que jo els avisés quan arribés allà. Total, que ja a les 10 m'he despertat perquè m'ha trucat la Laura, i quan he acabat de parlar amb ella tenia encara força son, i he dit: va, m'estiro un moment més i em llevo. I el moment han estat 3 hores, quan m'he despertat he vist que ja era la una, i m'he llevat de cop. Però entre que m'he dutxat, he menjat un entrepà i que he estat més d'una hora al mitja al metro (incloent vint minuts esperant un tren que llavors he descobert que els caps de setmana no passa), he arribat a Central Park a gairebé dos quarts de quatre. He intentat parlar amb ells, però crec que se'ls havia acabat la bateria al mòbil, perquè no em responien els SMS i al trucar Movistar m'informava que el teléfono al que llama está apagado o fuera de cobertura en este momento. Total, que els he enviat un altre SMS dient que si abans de marxar tenien un moment i els deia adéu al menys en condicions, que m'ho diguessin. I m'he posat a esperar-los donant voltes per la part sud de Central Park. Al final no n'he sabut res d'ells, i sentint-me força culpable per haver-la liat al quedar-me clapat, a les 6 i mitja ja m'he anat cap a casa...

De totes maneres, mentre estava buscant-los, davant del llac de les barques de Central Park, m'he posat a llegir. M'he acabat el llibre de Juego de Tronos (una hora i mitja al metro dóna per a molt), i he començat el que em vaig comprar en japonès, però clarament he vist que no és llibre per a endur-me al metro: entre que necessito el diccionari a cada frase, i que entendre el japonés em requereix un esforç força esgotador, crec que tornaré a la literatura en llengües que entengui... Sembla que és millor...

En tot cas, mentre intentava llegir el conte i em deprimia una mica més pel meu japonès, m'ha arribat un so de tambors. Normalment a mi els grups de percussió d'aquests que hi ha als parcs no em diuen gaire, se'm fan molt repetitius i al cap de 2 minuts n'estic saturat (tot i això, he de dir que fa molts anys vaig anar amb mon pare al Palau de la Música a veure un grup de Percussió, i va ser un concert boníssim, però clar, és un altre tema...). De totes maneres, al costat del so de tambors, m'he adonat que hi havia so de violoncel, i m'he aixecat i m'he acostat un arc de persones que envoltaven el grup en qüestió. Eren tres músics amb un violoncel i un amb un djambé, que era el tambor que jo havia sentit de bones a primeres. Com a idea de grup m'ha semblat força original: el toc més aviat clàssic que dóna el violoncel amb el rotllo més ètnic que té el djambé. Tot i això els violoncels estaven tocats bastant a lo Rock, amb melodies amb un tint fosc i fins i tot una mica gòtic. Anaven repartint-se entre els tres tasques més rítmiques, més de base melòdica, i més de solista. Tot amb la base del djambé, que per un cop no se m'ha fet gens pesat. I el millor de tot era que de tant en tant s'aixecaven, i es posaven a fer riffs de violoncel dempeus. Quins flipats! Però ho feien bé!

Quan ha acabat la primera cançó, un dels violoncel·listes s'ha aixecat i ha dit el nom del grup: Break of Reality. I que tenien CDs a la venta per a qui en volgués algun (que curiós, com en Mike Stern). Han dit que tocarien un parell de peces més, m'hi he quedat, ja assegut a terra. Quan han acabat han repetit el nom del grup i que hi havia CDs, i que tocarien un parell de peces més, i jo m'hi he quedat... I així fins 3 cops, que llavors sí que finalment han plegat.

I he pensat: què coi! Els compro el CD! I he anat allà, l'he comprat, m'han dit que si volia em podia apuntar a la llista de correu perquè m'informessin quan hi hagués concerts a la meva zona, i els he dit: suposo que no actuareu per Barcelona, no? I clar, han rigut, però de seguida han recuperat la compostura i han dit: qui sap? Potser d'aquí a uns anys...

Només com a curiositat, dir que quan han acabat, m'he adonat que uns metres més enllà hi havia un personatge tot estrany vestit amb plomes i cadenes, i que anava fent àries amb veu de tenor (per no dir de soprano) i torturant un pobre violí mentre girava sobre ell mateix. Suposadament, es deia Thoth. Curiositats de Central Park...

Total, que ara tinc el doble CD de Break of Reality a les mans, o més ben dit al reproductor del PC mentre escric això. M'he sentit bé comprant-lo, he pensat que per algú a qui li agrada la música, i que s'anima a composar i a actuar, veure que la gent et dóna suport t'ha de donar energies per a seguir per aquest camí. I l'estil de música és força diferent però m'agrada. I ja de pas, segur que portar CDs de grups que s'obren pas a l'escena de Nova York queda molt bé a les reunions de gafapastes... Per si un cas algun dia em conviden a alguna, mai se sap...

3 comentaris:

simón ha dit...

Yo es que no paro de flipar contigo... Djambé. Y tan ancho que te quedas... Jajaja...

A los pies de tu sabiduría me postro.

Sobre lo de comprar CDs y ayudar así a la gente que está saliendo, es un poco como hice yo con Diagnóstico Canalla. Además de que suenan genial (para mi gusto, claro), pues sabes que les estás ayudando y que, quien sabe, si algún día llegan a ser famosos, tú habrás contribuido con tu granito de arena (chengo arena) :D

Unknown ha dit...

Molt propi de tu aquesta contribució al músic de carrer.Ets com una ONG.Bé la activitat nocturna però com tu dius a veure si millores la diurna , es conya , però igual et facturen de tronada abans d'hora.

Unknown ha dit...

Un djambé? Bueno, tener amigos hippies y kumbas hace que sepas de esas cosas... Y sí que es verdad que me acordé de DC al comprar el CD. Aunque en cuestión de estilos tengo que decir el mío és más del rollo este de Break of Silence... :$

I no és una ONG! No sé, em va agradar el tipus de música. I pel que fa a pencar, no patiu, que també ho faig de tant en tant!